Skip to content
Quality Clothes at Affordable Prices
Fighting Climate Change, Fighting Poverty
Quality Clothes at Affordable Prices
Fighting Climate Change, Fighting Poverty
Quality Clothes at Affordable Prices
Fighting Climate Change, Fighting Poverty

Producția de îmbrăcăminte s-a dublat în ultimii ani din cauza supraconsumului. Aruncăm 11 kg de îmbrăcăminte anual după doar 7 utilizări!

78 de milioane de tone de îmbrăcăminte devin deșeuri în fiecare an, cu consecințe grave asupra mediului.

Industria modei s-a dezvoltat semnificativ ultimile decenii, stimulată de cererea tot mai mare de produse vestimentare noi, precum și de comportamentul consumatorilor care le poartă prea puțin timp. Conform statisticilor Earth.org, în doar 15 ani, producția de îmbrăcăminte s-a dublat, iar durata de viață a unui produs a scăzut cu 40%. Consumatorii cumpără tot mai multe haine noi, dar le poartă pentru perioade scurte de timp, sau chiar deloc.

Conform cifrelor furnizate de Parlamentul European în 2017, producția anuală de materiale textile noi necesită un consum imens de apă, de 93 de miliarde de m³, o cantitate suficientă pentru nevoile domestice ale peste 1,7 miliarde de oameni. Producția unui singur tricou necesită 2700 de litri de apă, cantitate suficientă pentru ca o persoană să trăiască timp de 2 ani și jumătate.

Mai mult, conform raportului Băncii Mondiale din 2019, această industrie este responsabilă pentru 10% din emisiile globale de gaze cu efect de seră, mai mult decât industriile transporturilor aeriene și maritime la un loc. Dacă trendul ascendent continuă, emisiile de carbon generate de industria modei vor ajunge la 26% până în 2050.

Aproximativ 60% din materialele folosite în producția de îmbrăcăminte sunt sintetice (provenite din plastic) și necesită aproximativ 48 de milioane de tone de petrol pe an. Conform statisticilor, spălarea hainelor sintetice contribuie cu 35% la totalul microplasticelor răspândite în mediu, cu peste 14 milioane de tone de microplastice ajungând în oceanele planetei.

Nu în ultimul rând, în această industrie se folosesc peste 180 de substanțe chimice periculoase, iar 16,5% din pesticidele din lume sunt utilizate exclusiv pentru producția de bumbac.

„Pentru a rezolva criza climatică, trebuie să reducem drastic cererea globală de haine noi. Încurajarea consumatorilor să treacă la achiziționarea de haine second-hand în loc de noi este crucială. Hainele disponibile în magazinele de modă durabilă, cum sunt magazinele Humana, au fost colectate și sortate cu atenție, astfel încât cumpărătorii să poată avea încredere că achiziționează produse de calitate la prețuri imbatabile", a menționează colega noastră Rodica Bulăceanu, Manager Comercial Humana People to People România. 

Cumpărăm tot mai multe haine, dar le purtăm doar de aproximativ 7-8 ori înainte ca acestea să devină deșeuri. 

Creșterea deșeurilor textile este cauzată de faptul că acum cumpărăm tot mai multe haine noi și le purtăm prea puțin înainte de a le arunca.

„Hainele sunt percepute tot mai mult ca bunuri de consum cu mișcare rapidă. Cantitatea de haine cumpărate crește în fiecare an și, în medie, consumatorii le aruncă după doar 7 utilizări. Conform Earth.org, se estimează că la nivel global, 92 de milioane de tone de îmbrăcăminte și încălțăminte sunt aruncate anual, dar doar 15% dintre ele intră într-un sistem de sortare profesional pentru reutilizare sau reciclare. Din cele 14 milioane de tone de îmbrăcăminte colectate, între 65-75% sunt potrivite pentru reutilizare, în timp ce restul textilelor pot fi reciclate și reutilizate. În 2022 organizațiile din rețeaua Humana People to People din Europa și Statele Unite au reușit să colecteze 127.000 de tone de îmbrăcăminte, reintroducându-le în circuitul comercial ca produse second-hand de calitate, inclusiv în magazinele Humana din România. Ca rezultat, aceste articole nu au devenit deșeuri textile și am prevenit emisia a 770.000 de tone de CO2", mai adaugă colega noastră. 

 

MAI MULTE

Află detalii despre diferitele noastre inițiative

„Fire de Compasiune” - bucurie și căldură pentru comunitățile vulnerabile din Prahova

Sărbătorile de iarnă pot fi triste pentru familiile din mediile vulnerabile, care nu au posibilitatea de a oferi celor dragi o haină calduroasă sau bucate alese. Noi, la HUMANA, dorim...

Read more
Alături de copiii și tinerii aflați în grija Organizației Umanitare CONCORDIA

Humana People to People Romania s-a alăturat în anul 2019 eforturilor CONCORDIA, o organizație neguvernamentală și non-profit dedicată, cu o misiune de peste 30 de ani în sprijinirea copiilor, tinerilor și...

Read more
Raportul de impact al Humana People to People 2022

Vă prezentăm și în acest an „Raportul de Impact 2022” la nivel global al Humana People to People. Raportul oferă o perspectivă asupra activităților desfășurate în decursul anului precedent de...

Read more

Cart

Your cart is currently empty.

Start Shopping

Select options